Jump to content
  • Registrar
Conéctate  
I don´t understand

Parlem català!

Publicaciones recomendadas

Jo recomano a l'I don't que pel passat faci servir la següent forma

Jo vaig + infinitiu

Tu vas + infinitiu

Ell/a va + infinitiu

Nosaltres varem (o vam) + infinitiu

Vosaltres vareu (o vau) + infinitiu

Ells/es van + infinitiu

El passat simple que es traduiria del castellà més directament ningú el fa servir pas gaire a la vida real. Actualment és més aviat literari o es fa servir en molt poques ocasions i és bastant més difícil d'aprendre.

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje
Compartir en otros sitios web

vàrem

vàreu

:cool:

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje

vàrem

vàreu

:cool:

¿Veus? Em despisto en tots els idiomes, fins i tot en el meu xD.

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje
d'on est a catalunya?

Suposo que l'est és un lapsus calami sense més, però la a jo la substituiria per un de :lol:, tot i que preguntant senzillament d'on sóc, ja ens entenem.

I res, jo sóc d'un territori pla com una galeta al far west de Catalunya, i on la gent parlem sense vocals neutres i fent anar el magnífic lo com a article en lloc (moltes vegades) de l'el:

* "Passa'm el saler", diria el Grau (:()

* "Passa'm lo saler", diria jo xD

Salut!

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje
Va, una mica de vidilla al fil aquest, no?

Sí, sí, que a l'hivern vidilla externa poca, ens haurem de conformar amb vidilla interna, començant per aquest fil.

La veritat és que del gener no em puc queixar, aquí gener mola molt. Entre que encara hi ha festes de Nadal i que tot d'una en sortir-ne arriben Sant Antoni (patró de molts pobles) i Sant Sebastià (patró de Palma) no m'ho he passat gens malament. De fet, he passat deu dies de foguerons, correfocs, concerts i molta festa (i molta d'aigua també... maleït canvi climàtic! XD Ahhh, no, que la pluja al gener crec que era normal abans, me n'havia oblidat...).

Però ara ha arribat febrer i no hi ha cap festa fins a Setmana Santa i falta moooolt! Vaaa, contau qualque cosa mem si m'entreteniu una miqueta XD

Ah, parlant de correfocs, m'han comentat que s'està preparant una normativa europea que els prohibirà perquè en aquest tipus d'espectacles hi haurà d'haver una distància mínima de 15 metres entre el foc i la gent... ;) No em faceu gaire cas perquè no me n'he informat, dic el que he sentit i de gent que tampoc ho tenia clar...

* "Passa'm el saler", diria el Grau (:bye2:)

* "Passa'm lo saler", diria jo xD

* "Passa'm es saler", seria la meva :bleh:

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje

El tema aquest de les festes amb foc i la normativa europea ha desencadenat molta polèmica. A veure si ho aconsegueixen salvar, perquè sinó es carregaran tot el folklore de per aquí d'una tacada.

I ara per Carnaval no es fa res a Mallorca?

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje

Lo dels correfocs jo també ho he sentit pero va sortir un conseller de no se que d'aquí, dient que no ens haviem de preocupar que la normativa no afectaria a les festes catalanes.

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje