Jump to content
Conéctate  
I don´t understand

Parlem català!

Publicaciones recomendadas

Aquest fil es per a la gent que parle català.

Avis!, el meu català es molt bàsic (i amb moltes faltes (per la meva pronunciació es millor)). Com la meva feina no em dona temps per aprendre català (soc autodidacta) he pensat que com en aquest foro hi ha molt gent que parla catalá, podem parlar aquí y així jo practico una mica.

Eiii, bona iniciativa! Acab de tenir un flashback: record una passejada per Madrid ara fa justament dos anys, em vas dir que et podia parlar en català, que segurament podries entendre alguna cosa; aleshores probablement encara no sospitaves que acabaries vivint a Barcelona, però et vaig dir que si alguna vegada necessitaves ajuda, que comptassis amb mi: ho mantenc! En aquella mateixa conversa et vas escandalitzar quan vaig utilitzar la paraula pont per referir-me a una construcció que em vas dir que era un viaducte. A dia d'avui encara no no he entès la diferència i tu ja parles català així que...

- I don't 1

- Illenca 0

:bleh:

Jo ara fa algo així com any i mig que visc a Madrid i aquí anirà bé anar xerrant per a mantenir una mica la pràctica, que sinó es rovella i els meus amics catalans em diuen que m'estic enmadrilenyitzant :unsure:

a mi em pasa el mateix!! els meus amics em diuen que m'estic tornan una madrileñuza xDDD

Shu, amb diaris de viatge on dius que "hacía mucho frío, me puse dos JAQUETAS" i coses així, mai no seràs una "madrileñuza"! :bleh: (la frase no és literal, era una cosa així, no la record bé ara mateix, però la "jaqueta" -llegiu-ho en castellà- no l'he oblidada!)

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje
Compartir en otros sitios web
Aquest fil es per a la gent que parle català.

Avis!, el meu català es molt bàsic (i amb moltes faltes (per la meva pronunciació es millor)). Com la meva feina no em dona temps per aprendre català (soc autodidacta) he pensat que com en aquest foro hi ha molt gent que parla catalá, podem parlar aquí y així jo practico una mica.

Eiii, bona iniciativa! Acab de tenir un flashback: record una passejada per Madrid ara fa justament dos anys, em vas dir que et podia parlar en català, que segurament podries entendre alguna cosa; aleshores probablement encara no sospitaves que acabaries vivint a Barcelona, però et vaig dir que si alguna vegada necessitaves ajuda, que comptassis amb mi: ho mantenc! En aquella mateixa conversa et vas escandalitzar quan vaig utilitzar la paraula pont per referir-me a una construcció que em vas dir que era un viaducte. A dia d'avui encara no no he entès la diferència i tu ja parles català així que...

- I don't 1

- Illenca 0

:bleh:

Jo ara fa algo així com any i mig que visc a Madrid i aquí anirà bé anar xerrant per a mantenir una mica la pràctica, que sinó es rovella i els meus amics catalans em diuen que m'estic enmadrilenyitzant :unsure:

a mi em pasa el mateix!! els meus amics em diuen que m'estic tornan una madrileñuza xDDD

Shu, amb diaris de viatge on dius que "hacía mucho frío, me puse dos JAQUETAS" i coses així, mai no seràs una "madrileñuza"! :bleh: (la frase no és literal, era una cosa així, no la record bé ara mateix, però la "jaqueta" -llegiu-ho en castellà- no l'he oblidada!)

ZAS!

Illenca 1 - shu 0

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje
No tinc temps per donar-te una ampla resposta, així que solo dic una cosa i demá tindrás una resposta mès gran.

Quant a què penso de les obres de Sants? inclouré Bellvitge, si et sembla bé i crec que (des del punt de vista d'un coneixedor en major o menor mesura del ferrocarril i estudiant d'enginyeria de camins, canals i ports

No em sembla bé, no son la mateixa obra. En quin curs estás?

No és la mateixa obra, però en bona mesura té afectacions similars, només et dic que les vies de rodalies ara passen per una banda de la Sagrera, cambiaran a l'altre punta per a tornar al costat on són ara...

Ja se que te afecatacions similars, per es que jo et questioné per la teva (i la del teu familiar :bleh:) sobre el desenvolupament de els obres a Sants, per aixó et dic que no em sembla bé que per parlar de Sants també parles de Bellvitge.

I soc a segon (tres anys en aquesta santa casa i encara arrosego alguna de primer, és lo que en aquesta casa se'n diu estar fent segon factorial... depriment :'( però aquí és més o menys normal xD)

I per qué anaste cap a Madrid per estudiar quan en Barcelona hi ha els mateixos estudios? Ah, i com estudiant de camins (es suficient con escriure camins, no es necesari escriure "enginyeria de camins, canals i ports a la escola tecnica superior de la Universidad Politécnica de Madrid" :unsure:) a segon, tindrás aprovades, en el millor de els casos, fisica, química, cálcul, algebra i dibuix, per el que tu siguis estudiant de camins te la matiexa importancia que si els teus estudis fossin (aquí he copiat XD) filologia catalana.

Illenca, moltes gracies per el teu ofreciment. El millor modo de donar-me ajuda es escriure en aquest fil i dir-me els meus errors :bleh:

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje

Tens raó en lo dels coneixements com a estudiant pel curs al que soc. No obstant he estat en més d'una ocasió visitant les obres de l'estació de Sants, El Prat de Llobregat, Lleida-Pirineus, Camp de Tarragona, pel que fa a la línia d'Alta Velocitat, pel que fa a canviadors d'ample tots els que ha hagut a territori català els he seguit desde casa, in situ de tant en tant (les obres i el funcionament de després). En obres de renovació i manteniment de línies convencional, també he estat. De la mateixa manera conec prou bé el funcionament del ferrocarril quant a Renfe i ADIF en termes d'infraestructures i gestió de l'explotació; per això comentava (potser t'ha sonat prepotent, no ho intentava ni ho intento) que tenia coneixements del tema a més del familiar :unsure:

Soc a Madrid, principalment perquè havia d'aprovar un mínim d'assignatures i en vaig treure les suficiente menys una (una obligatoria i una ALE) i l'altre em va quedar amb un 4,98 i no vaig cumplir permanència i en segon lloc, com ja he dit, m'encanta el ferrocarril i vaig escollir Madrid enlloc de València, Santander... Ja que a Madrid hi havia el quàdruple d'hores de Ferrocarrils que a Barcelona i la resta d'escoles.

Deia tot el totxo de nom de la carrera en plan broma, home! :bleh:

Sento, I don't understand, si t'ha sonat com algo prepotent, no era la meva intenció, més aviat pretenia dir que coneixia com estava el tema i faig camins, no se si ho vaig dir abans, ja que vull dedicar-me al ferrocarril, és un món que em té absorbit desde bén petit.

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje

ala Cris!!! es cert!! jajaja tinc moltes paraules catalanitzades... com lo de "bambes" (que aqui diuen "playeras" i dius.. però perque?? si ni tenen platja els morts de gana!! jajaja o els texans, que sempre dic "tejanos" i aqui es diuen "vaqueros" jajaja però bueno, aixi són més autèntica!! ieaah jajajaja!

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje
ala Cris!!! es cert!! jajaja tinc moltes paraules catalanitzades... com lo de "bambes" (que aqui diuen "playeras" i dius.. però perque?? si ni tenen platja els morts de gana!! jajaja o els texans, que sempre dic "tejanos" i aqui es diuen "vaqueros" jajaja però bueno, aixi són més autèntica!! ieaah jajajaja!

A tots ens ha passat shu! A mi també em miraven malament quan deia segons quines paraules, però en 2 o 3 mesos es fa un ràpidament, visca la integració :bleh:

I a veure si s'anima això... Quin és el vostre lloc (o zona) preferit?

Començo jo, a mi m'encanta Suïssa, tot i que conec poc, però a veure si a l'estiu ho confirmo o canvio de gust, que no he marxat massa lluny.

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje
I per qué anaste cap a Madrid per estudiar quan en Barcelona hi ha els mateixos estudios?

Illenca, moltes gracies per el teu ofreciment. El millor modo de donar-me ajuda es escriure en aquest fil i dir-me els meus errors :bleh:

Ok, I don't, unes quantes que et poden ser útils:

- anaste: anares o bé, si et resulta més senzill pots fer aquest temps verbal amb el present del verb anar + el participi del verb que necessitis conjugar: vas anar

- ofreciment: oferiment, del verb oferir

I fixa't també en algunes que segur que saps però que no has de descuidar: alerta amb les "y"; en català només formen part del dígraf "ny" (muntanya) i, només en casos excepcionals producte de la procedècia estrangera d'algunes paraules, funcionen de manera independent (Nova York), però mai com a conjunció, sempre "i".

I una altra d'aquest tipus, en aquest cas d'accentuació: sempre que una "a" dugui accent gràfic, el durà obert: "à". No hi ha excepcions.

Són d'aquestes que més que per desconeixement són per falta de costum i per arrelament del castellà, però un cop corregides fan que un text faci molt més bona impressió :ala:

I a veure si s'anima això... Quin és el vostre lloc (o zona) preferit?

Començo jo, a mi m'encanta Suïssa, tot i que conec poc, però a veure si a l'estiu ho confirmo o canvio de gust, que no he marxat massa lluny.

Bufff, m'ho poses difícil! Vaig tenir una època en què estava enamorada d'Europa, tenia moltes coses pendents i no em plantejava anar més enllà, perquè em feia més ganes tot allò que em quedava que anar més lluny. Però quan vaig ampliar horitzons vaig fer un canvi de xip involuntari: com més et mous més ganes de conèixer nous llocs tens; no vas ratllant noms de la llista de pendents com podria semblar sinó que n'hi afegeixes! :shock: O almeny això és el que em passa a mi.

I, intentant concretar allò que planteges, m'agraden molt grans ciutats, cosmopolites, com Berlín que crec que la posaria per sobre de Londres o París, pel caràcter que trob que té. O Istanbul, completament diferent. O Sant Petersburg i Moscou. De dimensions una mica més reduïdes m'encanten Amsterdam, Praga, Copenhaguen, Estocolm, Tallinn, Florència, Venècia o Berna, per exemple.

Hi ha països que m'agraden globalment, potser no per cap ciutat concreta sinó, en alguns casos per la cultura que els habita o els va habitar al passat o en altres per raons paisagístiques. M'agrada Itàlia, tot i que no m'agradi Roma especialment (tot i que li reconec el seu mèrit), m'agrada molt Grècia (sí, pot sonar estrany, però m'atreu més la caòtica Atenes que la Ciutat Eterna, que li farem! però sobretot el que hi ha més enllà: llocs carregats d'una màgia especial com Delfos o poblets blancs abocats a un penya-segat de terra roja com els de Santorini), m'agrada Irlanda, Noruega la trob increïble... I més enllà d'Europa, m'han agradat llocs, per dir-ho d'alguna manera, bastant deixats de la mà de Déu, per la diferència no només de paisatge sinó de cultura i manera de viure com Mongòlia o el Tibet. També m'agrada molt Nepal. En altres casos allò que he valorat d'un lloc i que m'ha fet veure'l de forma molt més positiva i endur-me'n un record immillorable ha estat la gent, com en el cas de Síria.

Ara, si em fessin triar un lloc per viure a llarg termini (no parl de temporades curtes), seria Barcelona.

Vaja, ja veig que m'és impossible contestar-te... I a mesura que segueixi voltant pel món encara ho tendré més mal de fer! Si a tu no et serveix de gaire la meva resposta almenys supòs que li servirà a n'I don't per seguir practicant!

Salut!

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje

UOOOOOOOOH!

Visca lo català del forat del dimoniiiiii!

Fa tant temps que em passejo per aquí només com a espia que em perdo un munt de coses! Finalment un fil pel català! I a sobre obert per l'I don't!! Espectacular, HO HAVEU VIST!!!!!!!

Doncs res macos, molt interessants les vostres converses de trens, però demà tinc l'examen del DEA i ho tinc tot massa empantanegat encara.

Juaneles, a veure quan quedem i m'ensenyes aquest accent meravellós, que t'he d'intoxicar a base de caragols, orelletes i demés productes tòxics per tornar-te al bon camí xD

Salut! (i mai millor dit xD!)

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje

Realment aqui s'hi troba de tot. Un entra quan es un novell (cagun dena, prefereixo "novato" :bleh:) buscant només informació per anar d'interrail i no s'adona, fins que ja no necessita tanta informació, que hi han molts altres temes i coses diferents.

Jo també estic encegat per Berlin. Aquest setembre fer fi hi he pogut anar i m'he quedat amb les ganes de passar-hi més temps. Com a pais, dels pocs als que he anat (no tothom te la sort de l'Illenca), em quedo amb Suïssa.

Salut!

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje

Després de destrossar-me les mans tocant la guitarra mentre cantàvem nadales amb la canalla del cau la vigília de Nadal pels carrers del poble, aquest és el lloc! Bones festes a tots!

A vint-i-cinc de desembre,

fum, fum, fum.

A vint-i-cinc de desembre,

fum, fum, fum.

Ha nascut un minyonet

ros i blanquet, ros i blanquet;

Fill de la Verge Maria,

n'és nat en una establia.

Fum, fum, fum.

Aquí dalt de la muntanya

fum, fum, fum

Aquí dalt de la muntanya